2008. április 26., szombat

Szépséges metrók

Hazai perspektívából akár paradoxonnak is tűnhet e címbeli szókapcsolat, ám a minap véletlenül egy érdekes fotóra akadtam, mely aztán továbbiak felkutatására ösztönzött.

Persze saját szememmel is láttam már elegáns, modern állomásokat, Barcelonában például le is akartam fotózni egyet, ám egy a semmiből előbukkanó biztonsági őr arra kért, ne tegyem. A katalán fővárosban egyébként is nagyon kultúrált a tömegközlekedés, a zöldesített villamospálya személyes kedvencem.

Koppenhágában pedig, állítólag, kerékpárt is lehet szállítani a metrón, a mozgássérültek számára rendszeresített liften lehet le- és felvinni. De tényleg, ki mondta, hogy a tömegközlekedés csak lehangolóan nyomorúságos lehet?

Nézegessünk szép képeket, addig is, míg várjuk hozzájuk hasonló színvonalú állomások épülését Budapesten is!









3 megjegyzés:

Pepyta írta...

nem kötekedni akarok, de szerintem ehhez elsősorban kultúrált utazóközönségre lenne szükség, akik nem barmolják szét azt, ami van. a rengeteg pénzről nem is beszélve, amibe ez az egész fájna.
és nem, nem a bkv embere vagyok, nyugi! :D

Zoli írta...

persze, nyilván... azért álmodozni ér, vagy nem? :)

macskajancsi írta...

Szerva!
Barcelonában is, ha jól tudom van egy időszak, amikor lehet szállítani bringát. Nyárvége, ha jól emlékszem.